معاون پژوهش حوزههای علمیه در این نشست گفت: در فرآیند تعامل حوزههای علمیه با آموزش و پرورش باید ظرفیتهای پژوهشی هر دو نهاد تعریف و مشخص شود.
حجتالاسلام عماد، پایاننامهها و نشریات حوزوی ، همایش کتاب سال و جشنواره علامه حلی را از جمله وزمینه های مناسب تعامل و همکاری این معاونت با آموزش و پرورش دانسته وافزود:اگر آموزش و پرورش نیازهای پژوهشی وعلمی خود را مشخص کند، معاونت پژوهشی حوزه آنها را در سند نیازسنجی خود جهت تدوین پایاننامههای حوزوی قراردهد.
وی با تاکید بر تعیین اولویتهای همکاری های فیمابین گفت: در عرصه پژوهشهای کاربردی باید مسایلی مورد طرح و بررسی قرار گیرد که قابلیت تحقیق، پژوهش و پیشرفت اجرایی داشته باشد..
در این جلسه رییس سازمان برنامهریزی و پژوهشی وزارت آموزش و پرورش نیز خواستار همکاری حوزه بااین سازمان در زمینه تدوین دایرهالمعارف تعلیم و تربیت اسلامی گردیده واظهارداشت: حوزه علمیه و آموزش و پرورش میتوانند در زمینه پژوهش و تحقیق و تربیت نیروی انسانی توانمند مورد نیاز آموزش و پرورش برنامههای مشترکی داشته باشند تا امر تعلیم و تربیت به نحو شایستهای به پیش برود و بخش تخصصی در این زمینه راهاندازی گردد.
حجتالاسلام محمدیان با اشاره به راهاندازی مدارس پیش حوزوی، خاطرنشان کرد: روحانیون بالاترین شایستگی اداره این مدارس را دارند و باید آنان با در اختیار داشتن مدارس، نقش و تاثیرگذاری خود را گسترش دهند.
وی با تاکید بر اجرایی شدن تفاهمنامههای آموزش و پرورش و حوزههای علمیه گفت: حوزه پشتوانه خوبی برای ترویج معارف دینی و تربیت اسلامی در آموزش و پرورش است
28 دی 1388
نشست ریاست سازمان برنامهریزی و پژوهش وزارت آموزش وپرورش بامعاونت پژوهش حوزههای علمیه
- خانه
- |
- اخبار معاونت
- |
- نشست ریاست سازمان برنامهریزی و پژوهش وزارت آموزش وپرورش بامعاونت پژوهش حوزههای علمیه
- آخرین اخبار