«روشهای ارزشیابی کتابهای درسی دانشگاهی، مزایا و محدودیتها» به قلم محمد نوریان، «بررسی تأثیر فونت و رنگ بر یادگیری فهرست کلمات» نوشته مشترک وحید نجاتی، سارا ابراهیمی و مریم شریفیان، «خاستگاه هنجارها در کتب درسی روانشناسی بالینی» نوشته فریبرز باقری، «ضرورت تدوین کتاب فلسفه اسلامی با رویکرد آموزشی» نوشته ملیحه صابری نجفآبادی، «طراحی چهارچوبی نظاممند جهت تدوین کتابهای درسی با رویکرد تکنیک طراحی مبتنی بر بدیهیات مطالعه موردی: چند کتاب مدیریت عملیات، رشته ام.بی.ای» به همت رضا شیخ، علی عباسی طلایی و محمد عباسی و «نقد کتاب ارتباطشناسی» نوشته مصطفی همدانی، محتوای این شماره از فصلنامه علمی پژوهشی مرکز تحقیق و توسعه علومانسانی(سمت) را تشکیل میدهد.
نشريه پژوهش و نگارش کتب دانشگاهي به مديرمسئولي و سردبيری دکتر احمد احمدی و دبيری دکتر مهدی زارع بهرامآبادی، بهصورت فصلنامه منتشر میشود