به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه؛ حجت الاسلام قنبری، معاون آموزش جامعه المصطفی روز دوشنبه 15 شهریورماه در نشستی با اصحاب رسانه، ضمن تأکید بر توسعه کیفی و کمی آموزش با رویکرد مرجعیت علمی اظهار داشت: در مرجعیت علمی باید بتوان نیازهای معرفتی سراسر جهان هستی را پاسخگو بود.
معاون آموزش جامعه المصطفی افزود: جامعه المصطفی قصد دارد، در مرجعیت علمی نقش خود را در پاسخگویی به نیازهای معرفتی جهان اسلام و بشریت امروز به عنوان نهاد اصیل اسلامی که نماینده مراکز دینی و حوزه های علمیه است به عرصه ظهور برساند.
حجت الاسلام قنبری رسیدن به محوریت در حوزه های علمی- ترویجی و علمی- پژوهشی را از مهمترین لوازم رسیدن به مرجعیت علمی ذکر کرد و گفت: شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در معرفی نهادهای مرجع و یا حتی مرجع سازی نهاد های آموزشی بسیار موثر است؛ جامعه المصطفی ضمن توجه به این مهم، اقدامات هدفمندی را پیگیری نموده است.
وی با تأکید بر این که جامعه المصطفی در حوزه های علمی- ترویجی راه های زیادی را پیموده است، گفت: جامعه المصطفی تاکنون 15 قطب زبانی پژوهشی را راه اندازی نموده است؛ امیدواریم تا سالیانی نه چندان طولانی، ترجمه انبوهی از متون دینی و معرفتی به زبان های مختلف دنیا را شاهد باشیم.
معاون آموزش جامعه المصطفی ضمن اشاره به اهمیت ترسیم جغرافیای معرفتی جهان، اظهار داشت: جامعه المصطفی ضمن توجه به رویکردهای پژوهش محوری، تربیت مدار در عرصه آموزش را سر لوحه اقدامات خود قرار داده است.
حجت الاسلام قنبری افزود: جامعه المصطفی ضمن تأکید بر دانش افزایی دینی، مسائل پژوهشی را مهم دانسته، رساله ها و پایان نامه های تحقیقی خود را به سوی پاسخ به نیازهای واقعی جهان امروز، سوق می دهد.