بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • خبرهای معاونت
  • |
  • معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور: مدارس علمیه از فرصت تابستان برای اردوهای پژوهشی استفاده کنند

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه همه مدارس اردوهای تابستانه پژوهشی برای طلاب برگزار کنند، اضافه کرد: امسال با همت مدیر حوزه علمیه فارس امیدواریم شاهد رشد و تکاپو دوچندان حوزه علمیه فارس شویم که دارای ظرفیت های بسیاری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی، ظهر امروز در نشست نخبگان و اندیشمندان حوزه علمیه فارس که در دفتر نماینده ولی فقیه در فارس برگزار شد، اظهار کرد: همایش حوزه انقلابی و حوزه منتظر گامی برای دغدغه مندی طلاب خواهر و برادر به نگارش موضوعی است که در راستای دغدغه های حکمرانی اسلامی است.

وی در ادامه با تصریح اینکه همه مدارس اردوهای تابستانه پژوهشی برای طلاب برگزار کنند، اضافه کرد: امسال با همت مدیر حوزه علمیه فارس امیدواریم شاهد رشد و تکاپو دوچندان حوزه علمیه فارس شویم که دارای ظرفیت های بسیاری است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور با طرح این سؤال که نظام سازی چگونه شکل می گیرد و نقش حوزه های علمیه در این گفتمان جدید چیست؟ عنوان کرد: یکی از نکاتی که در عرصه نظام سازی است، و مرتبط است با پیشنهاد نماینده ولی فقیه در فارس در خصوص نقش حوزه در نقشه جامع علمی کشور و حکمرانی اسلامی این است که بتوانیم نظامات اجتماعی را بر اساس آموزه های دینی شکل دهیم.

وی با تأکید بر اینکه علوم انسانی را باید به سمت علوم انسانی اسلامی سوق دهیم، افزود: اگر بخواهیم به سمت تدوین نظام سازی اسلامی و علوم انسانی اسلامی برویم که شایسته و بایسته است که حوزه به آن پاسخ دهد، برای رفتن به این افق درختواره ۴۰۰ گانه رشته های حوزوی تدبیر شده است، این افق بلند حوزه های علمیه و درکت رسالت حوزه است که رشته های ما در کنار اهتمام جدی به رشته علوم اسلامی در بدن حوزه این ظرفیت در درختواره رشته ها دیده شده و تاکنون ۱۰۰ رشته از آن تمهید مقدمات شده و سرفصل های آن نگاشته شده و امروز بیش از ۷۰ رشته گرایش فعال و عملیاتی شد است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی گفت: نقشی که در حوزه های شهرستان نیز باید به مرور خود را نشان دهد توسعه و ارتقاء سطح علمی حوزه های علمیه در استان ها با تأکید زیر ساخت های علوم اسلامی و تمهید مقدمات برای ماندن طلاب فرهیخته در حوزه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *