بسم الله الرحمن الرحیم

امروز اسلام به یکایک سربازان خود در عرصۀ جهاد تبیین علمی نیاز دارد/ مهارت‌های پژوهشی و شیوه‌های تحقیقات دینی را به طلاب جوان بیاموزیم. مدیر حوزه‌های علمیه

  • خانه
  • |
  • خبرهای مهم
  • |
  • معاون پژوهش حوزه های علمیه در خرّم آباد: اساتید به دانش پژوهشی روز مجهز شوند

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور بر توجه به آموزش پژوهش محور در مدارس و ارتقاء دانش پژوهشی اساتید تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد،حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی امروز در گردهمایی معاونان پژوهش مدارس علمیه منطقه ۲ کشوری در خرم آباد با اشاره به اهمیت و ضرورت تحقیق و پژوهش در آموزه های دین مبین اسلام، گفت: آموزش در حوزه در نهایت باید به پژوهش و تحقیقات کاربردی و تبلیغی منجر شود .

وی با اشاره به اینکه اهمیت تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه اظهار کرد: توجه به تحقیق و پژوهش در مدارس باید جدی گرفته شود و اساتید در راستای نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در بین طلاب تلاش کنند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با تأکید بر توجه به آموزش پژوهش محور در مدارس علمیه، تصریح کرد: بی شک آموزش پژوهش محور موجب رونق و شکوفایی علمی مدارس علمیه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با بیان اینکه حمایت مدارس از فعالیت های پژوهشی در دستور قرار بگیرد،خاطر نشان کرد: پژوهش مکمل آموزش است و باید به صورت ویژه و جدی در مدارس علمیه فرهنگ سازی شود.

وی با اشاره به اینکه طلاب و مبلغان در ارائه مقالات و تحقیقات پژوهشی متناسب با نیازهای جامعه گام بردارند، گفت: پژوهش در حوزه های علمیه به سمت نیازهای جامعه پیش برود و مبلغان تلاش کنند با خلق آثار پژوهشی پاسخگوی سؤالات و شبهات دینی و فرهنگی مردم باشند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه بر ارتقاء دانش پژوهشی اساتید تأکید کرد و گفت: اساتید و طلاب به دانش پژوهشی روز مجهز شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی در پایان بر برگزاری کارگاه های پژوهشی و همچنین ایجاد سامانه های پژوهشی در مدارس علمیه برای پیشبرد فعالیت های پژوهشی تأکید کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *