بسم الله الرحمن الرحیم

امروز اسلام به یکایک سربازان خود در عرصۀ جهاد تبیین علمی نیاز دارد/ مهارت‌های پژوهشی و شیوه‌های تحقیقات دینی را به طلاب جوان بیاموزیم. مدیر حوزه‌های علمیه

  • خانه
  • |
  • خبرهای مهم
  • |
  • حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی در نشست‌های پساهفته پژوهش خود اعلام کرد: جامعه المصطفی(ص) مولود مبارک حوزه علمیه قم است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی در نشست‌های پساهفته پژوهش اعلام کرد: جامعه المصطفی(ص) مولود مبارک حوزه علمیه قم است

خبرگزاری معاونت پژوهش/ حجت الاسلام و المسلمین مقیمی حاجی در پژوهشگاه بین المللی المصطفی حاضر شد و در راستای گسترش همکاری‌های علمی و هم افزایی در زمینه های مختلف پژوهشی در جلسه ای با شورای پژوهش این پژوهشگاه به بحث و گفتگو پرداخت.
در این جلسه که حضور مدیران و اعضای شورای علمی پژوهشگاه المصطفی شامل مسئول اندیشکده المصطفی، سردبیر نشریات علمی، مدیران پژوهشکده‌های مختلف مطالعات منطقه‌ای و بین‌المللی، ادیان ابراهیمی، مطالعات ادیان و فرق نوپدید، رئیس تدوین متون، پژوهشکده اسلام و غرب، پژوهشکده مطالعات راهبردی، پژوهشکده علوم انسانی و معاونان پژوهشگاه برگزار به بحث و تبادل نظر در خصوص نقشه جامع پژوهش المصطفی در این پژوهشگاه پرداختند.
در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی، رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص)‌ ضمن خوشامد به معاون پژوهش حوزه‌های علمیه و مدیران این معاونت، به بیان گزارشی از عملکرد پژوهشگاه و نقطه نظرات خود در خصوص امر پژوهش در جامعه المصطفی العامیه پرداخت.
در ادامه جلسه، حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه های علمیه کل کشور ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی به بیان گزارشی از عملکرد معاونت پژوهش حوزه های علمیه در مدیریت ها، دبیرخانه ها و همکاری های علمی با وزارت علوم و دیگر نهادها پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین مقیمی حاجی پس از شنیدن نظرات ریاست پژوهشگاه و اعضای شورای علمی، همایش صدمین سالگرد حوزه علمیه (سده) را نقطه مشترکی برای همکاری برشمرد و افزود: می‌توانیم همایش سده را زمینه‌ای برای همکاری مشترک قرار دهیم.
وی گفت: همایش سده تاریخ تولید علم در حوزه های علمیه است که پژوهشگاه بین المللی المصطفی نیز می تواند به سیر تطور دانش های مختلف علمی در این زمینه به عنوان فعالیت مشترکی اقدام نماید.
معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور جامعه المصطفی را مولود مبارک حوزه علمیه قم دانست و اظهار داشت: عملکرد علمی جامعه المصطفی در قم و جهان تشیع می‌تواند بخشی از بازنمایی تاریخچه حوزه های علمیه باشد.
در این جلسه رئیس پژوهشگاه زمینه ها و محورهای همکاری مشترک و هم افزایی با تشکیل کارگروه های در خصوص نقشه ترسیم نقشه جامع پژوهش را زمینه دیگری برای هم افزایی پژوهشی عنوان نمود و آمادگی خود را برای همکاری علمی اظهار داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *