بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • خبرهای مهم
  • |
  • بدون تحقیق و پژوهش نمی توان با جنگ ترکیبی و شناختی دشمن مقابله کرد

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه گفت: بدون مطالعه و تحقیق و پژوهش نمی توان با جنگ ترکیبی و شناختی دشمن مقابله کرد و نیازمند حضور پژوهشگران حوزه علوم انسانی و اسلامی در عرصه جنگ شناختی هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی، معاون پژوهش حوزه های علمیه امروز در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره علامه حلی (ره) استان ایلام، اظهارکرد: پژوهش در مدارس علمیه یکی از اولویت هایی است که تلاش کردیم برای آن برنامه داشته باشیم، پیگیری کنیم و رشد بدهیم؛ به لطف خدا شاهد افزایش سطح کمی و کیفی آثار جشنواره های استانی علامه حلی (ره) هستیم .

وی افزود: در نظام حوزه آموزش و پژوهش کنار هم هستند و مباحث تهذیبی هم دارای جایگاه خاصی است، لذا تقویت و ترویج جشنواره ها در مدارس علمیه و ارسال آثار فاخر و پژوهش محور از اهداف مهم و اصلی جشنواره علامه حلی (ره) است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه برادران کشور گفت: از میان ۲۶۰ نشریه معتبر علمی، پژوهشی و ترویجی با محتوای علوم انسانی، انسانی و اسلامی که توسط دانشگاه ها و حوزه های علمیه منتشر می شود سهم نشریه های اختصاصی حوزه های علمیه ۱۲۰ مورد است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی یادآور شد: درسال های قبل با محدودیت تعداد رشته ها و گرایش های تحصیلی رو برو بودیم، اما اکنون این تعداد با توجه به نیازسنجی های صورت گرفته شده به ۷۰ رشته افزایش یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز با جنگ ترکیبی شناختی دشمن روبرو هستیم و بدون تحقیق و مطالعه نمی توانیم وارد این کارزار شویم، چرا که به تدریج این هجمه آسیب های جبران ناپذیری را بر کشور و به ویژه نسل جدید خواهد گذاشت که برای جلوگیری از این آسیب ها نیازمند حضور پژوهشگران حوزه علوم انسانی و اسلامی به این عرصه هستیم .

وی اضافه کرد: انجام تحقیقات و پژوهش های میدانی در مبحث مهم جهاد تبیین یکی از مهمترین دغدغه های مورد تاکید مقام معظم رهبری است که این موضوع باید در مقابله با هجمه ها و شبهات دشمنان مورد توجه قرار گیرد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور تاکید کرد: برای درمان هر آسیبی نیازمند تشخیص و برای تشخیص نیازمند مطالعه و تحقیق و پژوهش میدانی در آن موضوع هستیم لذا در حوزه تحقیق میدانی با ضعف و کاستی مواجه هستیم و باید در اردوهای تابستانی یا دوره های دانش افزایی در کنارمهارت های عمومی، مهارت های پژوهش های میدانی را تقویت کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *